NFL besluit om crypto beperkingen op te leggen aan teams
Ontvang een gratis aandeel

Beleg commissievrij met BUX Zero en ontvang een gratis aandeel van Apple, GoPro, Nike of een van de vele andere waardevolle bedrijven*

Bux Zero

De acceptatie van cryptocurrency is het hele jaar door snel gegaan, maar er zijn altijd mensen die het als een slechte ontwikkeling zien die niet moet worden aangemoedigd. Het meest recente voorbeeld hiervan is de Amerikaanse National Football League (NFL), die naar verluidt heeft besloten om bepaalde crypto gerelateerde beperkingen op te leggen aan teams.

Volgens het rapport van The Athletic mogen teams geen cryptosponsoring, advertenties of NFT verkopen meer accepteren. De beperking zal zogenaamd blijven bestaan totdat de competitie met een werkende strategie kan komen voor digitale sportkaarten en kunst, zoals het rapport het stelt.

Een anoniem NFL lid dat bekend is met de kwestie, onthulde de nieuwe richtlijnen en zei dat clubs geen advertenties mogen verkopen of anderszins toestaan voor specifieke crypto’s, ICO’s of andere soorten tokenverkopen binnen door clubs gecontroleerde media. Hetzelfde geldt voor elke andere mediacategorie die betrekking heeft op blockchain technologie, digitale activa of blockchain bedrijven, behalve zoals uiteengezet in het beleid.

Het maken en verkopen van NFT’s is voorlopig volledig uitgesloten. De zet komt na de trend voor cryptosponsoring die eerder werd opgemerkt bij reguliere voetbalteams, zoals Arsenal, Manchester United, maar ook de NBA.

Er kunnen enkele uitzonderingen zijn

De NFL functionaris zei ook dat alle discussies over crypto sponsorovereenkomsten alleen zijn toegestaan als de advertentiesponsoringrechten beperkt zijn tot het promoten van de bedrijfsmerken van het bedrijf. Tot nu toe heeft de NFL niet gereageerd op vragen over het nieuwe beleid, dus de wijzigingen worden momenteel niet bevestigd of ontkend.

Gezien de hoeveelheid aandacht die de NFT markt kreeg van sportspelers, waaronder zelfs enkele van de enorme sportsterren zoals Naomi Osaka, Lionel Messi en anderen, was het waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd voordat elke andere professionele speler in hun voetstappen zou volgen.

Crypto partnerschappen, token verkopen, NFT’s en meer worden steeds populairder en aangenomen binnen de sportindustrie, wat sommigen als een probleem beschouwen, gezien het ongereguleerde karakter van de industrie.

The post NFL besluit om crypto beperkingen op te leggen aan teams appeared first on Invezz.